Hyundai už skôr potvrdil, že bude vychádzať z predtým predstaveného konceptu „Concept 45“, z kotrého už predstavil niekoľko snímok produkčnej verzie.
Až úplné odhalenie elektromobilu poskytuje najlepší pohľad na model Ioniq 5 a odhaľuje “out-of-the-box” dizajn, ktorý prináša niečo, čo je v priemysle vnímané ako novinka. Vozidlo sa radí niekde medzi malý hatchback a CUV.
Ioniq 5 má niekoľko veľmi jednoduchých línií s nádychom cyberpunkového vzhľadu, bez toho, aby bol skutočne príliš netradičný.
Napríklad, predná časť vozidla nemá mriežku a ani falošnú mriežku, ktorá sa stala bežnou v dizajne elektrických vozidiel. Napriek tomu vzbudzuje predná časť dojem, že sa perfektne hodí k vozidlu.
zdroj : Hyundai, Electrec
Pokiaľ ide o interiér, zážitok je postavený na dvoch veľkých displejoch pred vodičom a na tom, čo Hyundai nazýva pohodlným „životným priestorom“:
Zaujímavý je prvý pohľad na technické parametre vozidla využívajúceho novú elektrickú globálnu modulárnu platformu (E-GMP) spoločnosti Hyundai.
Očakáva sa, že Ioniq 5 bude nasledovať ešte niekoľko vozidiel, ale technické parametre elektrického CUV sú povzbudivé.
Hyundai je schopný pomocou E-GMP ponúknuť množstvo rôznych konfigurácií. V prípade modelu Ioniq 5 zvolil Hyundai podobný prístup ako Tesla, a ponúka buď batériu Standard Range alebo Long Range a AWD alebo RWD.
zdroj : Hyundai, Electrec
Na rozdiel od spoločnosti Tesla ponúka Hyundai rôzne možnosti hnacieho agregátu pri oboch akumulátoroch, ktoré majú pre štandardný rozsah kapacitu 58 kWh, a pre dlhý dojazd 72,6 kWh. Výnimkou je Severná Amerika, kde Hyundai vyrobí akumulátor Ioniq 5 Long Range 77,4 kWh.
Automobilka nepotvrdila dojazd pre všetky rôzne konfigurácie, potvrdila však cca 470 km dojazdu WLTP na jedno nabitie pre RWD s batériou Long Range so 72,6 kWh.
Vďaka ďalším 5 kWh v severoamerickom akumulátore s dlhým dojazdom, by podľa EPA mohlo ísť o dojazd viac ako 470 km. Pokiaľ ide o možnosti slabšej konfigurácie, mohli by sa ukázať ako veľmi efektívne a stále by mali dosah viac ako 320 km.
Pokiaľ ide o nabíjanie, Ioniq 5 podporuje nabíjaciu infraštruktúru 400 V a 800 V, dokáže nabíjať jednosmerným prúdom až do 350 kW. Hyundai hovorí, že Ioniq 5 sa dokáže nabiť z 10 na 80% za 18 minút.
Automobilka už skôr potvrdila, že vozidlo bude vybavené aj obojsmernou nabíjačkou umožňujúcou funkciu „vozidlo-spotrebič” (vehicle to load).
“Funkcia V2L dokáže dodať až 3,6 kW energie. Port V2L sa nachádza pod sedadlami v druhom rade a je možné ho aktivovať, keď je vozidlo zapnuté. Ďalší port V2L sa nachádza pri nabíjacom konektore na vonkajšej strane vozidla. Pomocou prevodníka môžu zákazníci nabíjať vysoko výkonné elektrické zariadenia. Vonkajší konektor poskytuje energiu aj pri vypnutom vozidle.”
zdroj : Hyundai, Electrec
Hyundai tiež oznámil, že Ioniq 5 bude mať možnosť „solárnej strechy“, ale nezverejnil príliš veľa detailov. Solárna strecha by poskytovala kompenzáciu elektrických strát a taktiež by mohla pridat niečo k dojazdu.
Ioniq 5 môže byť vybavený najnovším heads-up displejom s možnosťami rozšírenej reality. Je tiež vybavený sadou asistenčných funkcií vodiča SmartSense.
“IONIQ 5 disponuje systémom Hyundai SmartSense, pokročilím asistentom vodiča – advanced driver assistance system, zabezpečujúcim najvyššiu úroveň bezpečnosti a pohodlia jazdy. IONIQ 5 je prvým modelom Hyundai ponúkajúcim Highway Driving Assist 2 (HDA 2). Ďaľšie asistenčné systémy zahŕňajú Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA), a ďaľšie.”
Kórejská automobilka berie svoje prvé elektrické vozidlo novej generácie vážne.
Hyundai žiaľ zatiaľ nepotvrdil cenu, očakáva sa však, že sa bude pohybovať okolo 25 000 eur, v prípade plne vybavenej verzie by mohlo ísť o niečo viac ako 32 000 eur.
Pokiaľ ide o dostupnosť, podľa vyjadrenia bude nový Ioniq 5 „k dispozícii vo vybraných regiónoch od prvej polovice roku 2021“.
Očakáva sa, že týmito „vybranými regiónmi“ budú Kórea a pravdepodobne niektoré európske trhy.
zdroj : Hyundai, Electrec
zdroj : Hyundai / carwow.co.uk / Electrec – Fred Lambert