Keď spoločnosť Tesla v roku 2012 predstavila Model S, bol pri tom aj Peter Rawlinson. Vedel, že Tesla vtedy predbehla konkurenciu...

Teraz na čele Lucidu povedal pre CNBC, že jeho spoločnosť je tam, kde bola Tesla pred desiatimi rokmi: popredu v technologických pretekoch. Inými slovami, pred Teslou.

lucid-air-interior

Rawlinson to povedal, keď odpovedal na otázku od Jima Cramera. Televízny moderátor práve urobil rezerváciu na vydanie Lucid Air Dream Edition – ktorá stojí 161 500 dolárov – a spýtal sa, prečo by niekto platil za Lucid Air viac ako za podobnú Teslu Model S.

Generálny riaditeľ spoločnosti Lucid odpovedal, že si nemyslí, že by spoločnosť Tesla bola konkurenciou, pokiaľ ide o produkt. Lucid Air by konkuroval Mercedesu-Benz triedy S, nie modelu S.

zdroj : insideevs

Pokiaľ ide o technológiu, ľudia by mohli namietať, že najvyšší dojazd označuje najlepšie auto. Rawlinson to popiera. Podľa neho by najlepším spôsobom merania technologickej dokonalosti bola energetická účinnosť a Lucid Air môže dosiahnuť viac ako 4,5 míle na 1 kWh spotrebovanej energie. Tesla Model S by dosiahla 4 míle na 1 kWh.

Lucid Air disponuje vysoko kompaktnými elektrickými pohonnými jednotkami. Obsahujú motor, invertor, prevodovku a diferenciál v jednej súprave, ktorá váži 74 kg. Funguje tiež na 900 V, čo umožňuje vysokorýchlostné nabíjanie. Pripomína, že Lucid posunie technológiu EV na vyššiu úroveň.

Namiesto zatraktívneniu svojho elektromobilu vďaka jeho výkonu – ktorý dodáva aj Air – si Lucid zvolil variant luxusného auta. Je to ďalší spôsob riešenia rovnakého hlavného plánu, ktorý pre Teslu vytvorili Martin Eberhard a Marc Tarpenning: začať od malého – s veľkými ziskovými maržami – a zarobiť peniaze na dosiahnutie väčších objemov výroby. Zdá sa, že Rawlinson si je istý, že to vyjde podľa plánu.

 

lucid-air-in-zenith-red
lucid-air-in-zenith-red

zdroj : isideevs

Ak sa Vám článok páči, zdieľajte...

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn